Jacob Kildebogaard har skrevet et rigtigt godt blogindlæg om hvordan du kan spore trafikken fra fx dit nyhedsbrev i Google Analytics, SiteCatalyst og Yahoo! Web Analytics.
Du sporer muligvis allerede hvor mange click dit nyhedsbrev giver, hvor mange der åbner det, og hvor mange mails der bouncer. Dette kan de fleste services, der findes til at udsende nyhedsbreve, og hvis din ikke kan, så er det i hvert fald første skridt at finde en der kan. Men hvad med hvordan trafikken opfører sig, når de er kommet ind på din side? Ved du fx hvad din konverteringsrate er på trafik for nyhedsbrevet? Hvis ikke så smut over til Webanalytiker.dk og læs indlægget: Sådan sporer du effekten af dit nyhedsbrev og kampagner
Blog indlægget er af høj kvalitet og særdeles relevant for alle som har med nyhedsbreve, banner kampagner og lignende at gøre. Det er utroligt få af de nyhedsbreve jeg modtager, hvor afsender fx har brugt google analytics sporing – og det er bare synd for dem, for kan af erfaring hilse og sige – der er masser at hente ved at få sat sporing på nyhedsbrevet!