@codenerd på twitter Mit seneste tweet:

Ferien 2008 i ord og billeder

Så lakker ferien desværre mod enden, i morgen står den på arbejde igen, derfor et lille recap fra hele ferien i ord og billeder.

Ferien var planlagt i form af knap en uge i Paris, Søndag til Fredag, samt en weekend på Sjælland hos mine forældre. Ferien til Paris blev købt igennem MyTravel, hvor vi havde fundet et hotel som de kaldte 3+ stjernet.

Afgang mod Kastrup

Da vi skulle flyve fra Kastrup lufthavn søndag kl 07.05, blev vi nødt til at tage toget fra Herning kl 22:36, hvilket betød 4 timers ventetid i lufthaven. Denne ventid gik nu ganske hurtigt, i hvert fald ind til den stod på check in med Air France. Af en eller anden grund kan man ikke selv checke ind i kbh. lufthavn når man flyver med Air France, med mindre man gør det hjemmefra. Check in blev desværre rent kaos, da Air France havde valgt at åbne for check in for to forskellige afgange på én gang, hvoraf den ene først gik kl 10:05 – efter megen kaos blev vi dog checket ind og kom ombord på flyet.

Ankomst til hotellet i Paris

Paris2008Paris2008Paris2008Paris2008

Efter lidt forvirring i lufthavn og en 45 min lang togtur, ankom vi til hotellet i Paris, og vi blev ganske overrasket da vi så hotellet kun var to stjernet. Da den værste skuffelse var ovre blev vi enige om vi alligevel ikke skulle være så meget på hotellet, det værste var sådan set varmen. Vi lavede ikke det store denne dag, udover at gå lidt rundt i latina kvarteret hvor vores hotel lå.

Dag 1 – Louvre, Champs Elysee og Triumfbuen

Mandagen bød på overskyet vejr og lidt småbyer, så vi blev enige om at det var den perfekte dag at besøge Louvre. Af en eller anden grund besluttede vi os for bare at gå derovre, det var jo trods alt kun 3km ca. Louvre er en ganske fantastisk oplevelse, men hold da op man bliver træt af at traske så meget rundt.

Efter Louvre kunne vi jo lige så godt gå en tur på Champs Elysee, der er jo ikke voldsomt langt, og når man nu alligevel var der kunne man jo lige så godt kravle de 286 trin op til toppen af Triumfbuen og nyde udsigten udover byen. På trods af at vi var godt døde valgte vi at trave turen tilbage til hotellet. Så man må sige det blev en motionsrig dag.

Dag 2 – Bådtur og Sacre Coeur

Paris2008Paris2008Paris2008Paris2008

Vejret så ud til at blive godt så vi tænkte en bådtur var i orden. Vi tog denne fra Eiffeltårnet, og så var planen ellers at smutte en tur op i det lille tårn bagefter. Bådturen var ganske god, omend det blev mere og mere overskyet. Efter turen begyndte det at blæse op og det blev faktisk ret dårligt vejr, så vi vendte tilbage til hotellet for at få lidt mere tøj på, og så bevægede vi os mod Sacre Coeur i stedet.

Dag 3 – Eiffeltårnet, bådtur 2 og bustur

Dag 3 blev dagen hvor det gode vejr kom, allerede fra morgenstunden så det ud til at blive bedre end de andre dage, så vi tog en tur tilbage mod Eiffeltårnet. Den ide var der også mange andre der havde fået, så vi fik lov til at stå i kø i en times tid – men udsigten fra toppen er det hele værd.

Efter en tur på toppen, var vejret blevet rigtigt godt, så vi besluttede os for at hoppe ombord på en 2 timers bustur. Disse turer koster 22€ og så kan man ellers hoppe på og af alt det man vil i to dage, og det er alle pengene værd. Jeg fik så desværre en lille souvenir med fra denne bustur – en dejlig voldsom solskoldning – lige pludselig var der 30 grader og ingen skyer, hvor det dagen før havde været max 15 og overskyet.

Efter som det var blevet rigtigt godt vejr valgte vi at tage vores natte-bådtur denne aften. Paris er utrolig flot når mørket falder på, specielt Eiffeltårnet tager sig godt ud i nattemørket.

Som det kan ses på det sidste billede, gik det hårdt ud over mig!

Dag 4 – Les Halles

Med en voldsom solskoldning virkede det som en ganske fornuftig ide at tilbringe dagen i et indkøbscenter. Dette var ganske fint, bort set fra verdens dårligste Ice Tea, lavet på Passionsfrugt, serveret på Starbucks… føj!

Dag 5 – tilbage mod danmark

Der skal jo være en slutning på alt. Turen hjem gik helt smertefrit, vi kunne lave self-checkin, så det gik utroligt hurtigt. Problemet opstod først da vi ramte Kastrup. Efter en halv time var vores baggage stadigvæk ikke dukkede op, og der stod 10-15 andre mennesker med samme problem. Ingen vidste noget om hvor baggagen var, men den var i hvert fald ikke i Kastrup. Inden vi får udfyldt efterlysningspapirer, bliver mareridtet heldigvis afbrudt, efter godt 40minutter dukker den manglende baggage op på transportbåndet, historien melder ikke noget om hvor den havde været…

Der er selvfølgelig mange flere billeder end dem jeg har udvalgt her, og de kan selvfølgelig ses i galleriet

Resten af ferien.

Weekenden blev holdt på Sanddobberne Camping, som nok er verdens kedeligste campingplads hvis man er over 3 eller under 70… så her er ikke så meget at fortælle fra.

Derudover er ferien gået med afslapning, en tur i bio, Grøn koncert, sæson 1 af Stargate SG-1 og en masse GTA4

Alt i alt en rigtig god ferie… men nu er det slut!

En stor tak til ECCO

Købte et par ECCO sandaler inden vi tog af sted, og uden dem var mine fødder nok totalt smadret efter alt den gang!