Gennem den senere tid har vores internet været mildest talt ubrugeligt. Der har været udfald på udfald på udfald, ofte op til 20 gange på en dag. Ind til videre har Cybercitys løsning været "Der er for meget støj på linjen og I bor for langt væk fra centralen, vi kan prøve at sætte hastigheden ned" – hver gang har dette virket sådan nogenlunde et par dage. Og jeg siger hver gang, fordi vi har nok været i kontakt med Cybercity 5-6 gange over telefon og lige så mange gange pr e-mail. Vi har fået udskiftet router 3 gange, og prøvet alverdens profiler.
Nu er løsningen så 10mbit. Efter tålmodigheden var opbrugt er vi nu sat ned til 10/2mbit for at se om dette kan være stabilt, hvis dette er tilfælde, ja så må vi nedgradere til denne hastighed.
Det sjove er så midlertidigt, at vi har kørt ½-1 år klippestabilt med 18.7mbit download og 1mbit upload, og lige pludselig bliver kobberet simpelthen bare ringere og ringere uge for uge, så vi først skulle sættes ned til 17mbit, derefter et forsøg på 15.4, en 13.7 og i dag var forslaget så 16mbit (spørg mig ikke hvorfor vi skulle gå op) men vi valgte at prøve en 10mbit i stedet, det må lille Cybercity da kunne levere uden problemer. Lad os nu se!
Cybercity support er forresten et af de steder hvor man virkelig kan føle sig talt ned til, tror ikke det er med vilje, men come on folkens, der er folk der har en højere IQ end et græskar, så prøv at behandl folk sådan! Får vi ikke stabilt internet i denne omgang er det farvel og tak til Cybercity!!
Det var dagens sure opstød, og ellers mig som altid plejer at sige mandage ikke er værre end nogen anden dag!
Jeg har tidligere forsøgt mig med Cybercity og oplevede også alt for mange udfald og dårlig hastighed. Gik derefter tilbage igen til TDC Internet, som ganske vist er lidt dyrere, men det virker altså!
/Leif | http://www.leifcarlsen.dk/
Jeps, og TDC Bredbåndcity er faktisk ikke meget dyrere, så det er PT. også det vi har kig på, det er faktisk meget muligt at vi skifter selv hvis dette bliver stabilt pga den behandling vi har fået
Puha, det lyder nærmest til du har det værre end os.
Det ser ud til vi endelig har fundet en stabil løsning, PT. kører vi 12mbit/1mbit og har ikke haft et udfald siden denne hastighed blev sat på, men vi har også haft teknikkerbesøg som konstaterede der ingen fejl var osv osv. Jeg ved virkelig ikke hvad det er der giver problemet, fordi vi var sådan set helt nede på 10mbit og vende hvor den var ustabil, så forstår ikke hvorfor en 12mbit ligepludselig virker, min teori er at Cybercity ligepludselig fandt et eller andet problem, som de så har rettet uden at fortælle mig om det, man skulle jo nødigt tabe ansigt til kunden som har brokket sig uafbrudt i 3 mdr over det ikke virkede. Selvom vores net kører stabilt lige nu er jeg også tilbøjelig til at sige farvel og tak, er som sagt træt af at blive talt ned til og som dig at tale for døve øre.
Vi har også oplevet problemer med Cybercity på det sidste, vi har en 8 mbit linje. Den har købt perfekt hidtil, men nu går det helt død 5-6 gange i timen. Ifølge Cybercity er det ikke dem som har et problem, men det vores netværk/PC det er galt med. Men når jeg forklarer dem at det er "deres" router som mister mister forbindelsen, så tror de ikke på mig. Selv om dioderne i den blinker rødt for tabt forbindelse, så kan de logge på den og se at alt er i orden.
Ole det lyder præcis som vi havde det. Vi endte så med at skifte til Yousee til en 12mbit – og det kører bare stabilt.
Link til seneste blogindlæg: Ajaxload.info – load animationer på den nemme måde