Så er U2 billetterne til u2 Horsens 2010 i hus. Endnu engang må man sige jeg har været heldig og fået de billetter jeg skulle bruge, 4 stks billetter til Søndagskoncerten. Det blev dog ikke helt til de pladser vi havde udset os, men jeg forestiller mig faktisk også at mange af disse u2 billetter allerede var udsolgt i pre-sale.
Synes faktisk Billetlugen fungerede væsentligt bedre, og hurtigere, end ved tidligere koncerter, men måske bare mig der har været heldig. Det var faktisk først da jeg prøvede at tjekke for billetter til ekstrakoncerten om mandagen at billetlugen blev ustabil.
Så U2 og Horsens here we come (altså næste år), hvad med dig fik du billetter til U2 Horsens eller røg du ind i billetluge-problemer?
Det er dig der har været utrolig heldig
Vi har siddet med 6 forskellige pc’er på 6 forskellige ip’er i en time nu, og deres system bliver ved med at crashe.
Det er mig virkelig en gåde hvordan det kan være så svært at lave et ordentligt system.
På politiken står der sågar, at billetsalget er brudt sammen.
Nogle af de mest dedikerede fans, der gennem u2.com, havde betalt $50 for en kode, der skulle lukke dem foran i køen, blev lukket ude.
Kender et par stykker som var u2 members og var lukket ind til pre-sale, men her var der store problemer, og billetlugen måtte åbne og lukke folk ind i 4 forsøg, og til sidst blev pre-sale faktisk åbnet op så dem der var kommet langt nok i betalingsprocessen kunne vælge frit mellem alle pladser. Også derfor jeg tror der har været færre pladser tilgængelig end først planlagt. Selvom jeg har fået billetter er jeg stadig i systemet, men lige nu melder den ingen ledige billetter selv hvis man blot vælger en billet på ekstrakoncerten mandag.
jeg sad foran fona med billetlugen.dk på telefonen og fik ikke billetter til d.15 selvom jeg var mødt kl 5:50, men stod lige foran kassen da koncerten d. 16. og fik derfor 8 stk. (de er ikke til salg). Men billetlugen crashede på min telefon da klokken blev 9.59, men da jeg fik dem jeg skulle bruge er jeg tilfreds.
Jeg håber at vi alle ses i Horsens d. 16. aug 2010
//Purumal
Billetlugen er og bliver en AMATØR forretning!! De har problemer HVER eneste gang de prøver at sælge til et større arrangement. Jeg ville være flov hvis jeg stod bag det skod firma!! Men som de udtaler hver gang : “vi har ikke oplevet problemer, og der var udsolgt på 25 min, så alt i alt har vi gjort det godt” JA fra deres forretnings synspunkt…. FØJ for en service….
Jeg var også en af de heldige gennem pre-sale. Vi var 3 der købte 4 billetter hver. Kun den ene af os havde problemer gennem pre-sale og billetlugen.dk. Det lykkes dog til sidst.
Men kan kun tilslutte mig at billetlugen ikke fungerer for godt. Uden pre-sale er det aldrig tidligere lykkes mig at købe billetter hos billetlugen hvor der har været run på. Seneste eksempel var da jeg forsøgte at få billetter til AC/DC i flere timer via billetlugen – desværre uden held.
Link til seneste blogindlæg: Derfor skal du optimere både til søgemaskiner og brugere!
De gange hvor billetlugen går helt ned er det selvfølgelig for dårligt.
Mht til problemer ved pre-sale i denne omgang faldt det desværre sammen med at deres betalingsudbyder DIBS var nede, meget uheldigt sammenfald, der kunne de reelt set ikke ha gjort meget anderledes.
Til selve u2 salget, oplevet jeg faktisk kun 15-20 min hvor det ikke var til at komme igennem, ellers prøvede jeg efter vi fik billetter 5 gange at kunne søge billetter frem til ekstra koncerten om mandagen uden de store problemer. Jeg tror mange ser billetlugen som værende nede når der er lang svartid eller når browseren timer ud, dette er jo reelt set ikke billetlugens problem, men nærmere et browserproblem. Det er klart at et system kører langsomt når 100,000 mennesker sidder og trykker F5 konstant. Er du kommet til ordresiden så er dine billetter reserveret i 15 min, kan du ikke komme videre til betalingssiden så opdater din ordreside, og reservationen er igen sat til 15min.
Søger man lidt på nogle af de store udenlandske billetsystemer, ja så er det selvsamme problemer folk oplever her, mit bud som udvikler er at det er fuldstændigt umuligt at lave et system hvor folk ikke kommer til at opleve problemer, det skal jo også være rentabelt for billetlugen.
Tja,, Jeg fik mine 4 billeter under pre-sale fra U2.com unden problemer, men det skyltes nok at jeg viste der blev åbnet Tirsdag kl. 10.00.
Alerede Onsdag var rygtet ude om at kunne bestille billetter via U2.com hvis bare man blev medlem for et år (dermed Kode)
Billetlugen kan ikke klare 100.000 IP lock ins på en gang – det udtalte de jo også senere på ugen med.