@codenerd på twitter Mit seneste tweet:

Anmeldelse af Drengerøve / Grown Ups

grown ups

“Drengerøve”, der har Adam Sandler, Kevin James, Chris Rock, David Spade og Rob Schneider i hovedrollerne, handler om fem gamle venner og basketball kammerater fra teenager årene, der mange år senere mødes i en weekend for at mindes skoletidens afdøde basket træner. Sammen med deres koner, (bl.a. Salma Hayek, Maria Bello, Maya Rudolph) og møgunger, fejrer de weekenden omkring nationaldagen d 4. juli i den mondæne feriebolig ved bredden af en idyllisk sø, hvor de fejrede deres livs basketball sejr flere årtier tidligere. Men der går ikke mange minutter før de falder ind i barndommens roller, og det bliver hurtigt klart, at selv om de er blevet ældre – er de ikke nødvendigvis blevet klogere…

Drengerøve er den nyeste Adam Sandler film, som Adam Sandler selv har været med til at skrive. Hvis du har set nogle af Adam Sandlers film (Click, Anger Management, Happy Gilmore) så kender du dem sikkert hans film som værende komedier, med platte jokes og måske krydet med et par letfordøjelige budskaber. Dette er på ingen måder anderledes med Drengerøve, filmen følger præcis samme opskrift som så mange af Adam Sandlers andre film.

Drengerøve er ingen storfilm, men der er absolut heller ikke noget galt med filmen. Der er simpelthen bare tale om endnu en Adam Sandler film, og hvis man er til disse film, ja så er det helt ok! Drengerøve er endnu en feel-good komedier uden det store plot, uden dybde i replikkerne og jokes virker også en anelse slidte. Hvis du synes det lyder forfærdeligt, så skal du ikke se drengerøve, men faktum er at jeg var ved at dø af grin et utal af gange under filmen, og man forlader biografen i rigtigt godt humør.

Alt i alt en rigtigt underholdende film, som jeg på ingen måde ville være foruden, men når det er sagt, så behøver man ikke nødvendigvis at se filmen i biografen, det kan sagtens vente til den udkommer på DVD, men står du og mangler et godt grin, så er det af sted mod biografen.

Samlet bedømmelse

Martin Nielsen giver den: 3 ud af 6
starstarstarstarstarstar